Mauritius deel twee - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Merijn Hoeve - WaarBenJij.nu Mauritius deel twee - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Merijn Hoeve - WaarBenJij.nu

Mauritius deel twee

Door: Merijn ten Hoeve

Blijf op de hoogte en volg Merijn

09 Maart 2016 | Mauritius, Mauritius

29 februari Flic en Flac & Port Louis – Kennismaking
Even terugkomen op gisteren en de avond ervoor. Ik hoor af en toe een raar geluid, alsof er een vogel bij mijn raam zit. Ik had al gekeken, maar dit is niet het geval. Gisteravond kwam de verantwoordelijke zich even laten zien: een salamander op de muur! Gezellig joh.

Vandaag worden we om één uur opgehaald bij Cascavelle Shopping Centre, vijftien minuten met de bus vanaf hier. Over de bussen hier valt ook het een en ander te vertellen, maar daar kom ik nog op terug. Ralco kwam ons ophalen, dit is man die alles voor ons geregeld heeft. Hij bracht ons naar het stagebedrijf waar we de manager en zijn collega’s ontmoetten. Tibbe en ik gaan samen stage lopen bij een kartonfabriek (waarvan ik de naam niet mag noemen, maar hoe veel kartonfabrieken zijn er nu op Mauritius? Geen idee). We kwamen aan en spraken met wat mensen. Leuke en inspirerende dingen had de directeur te vertellen, over zichzelf en over het bedrijf. Na een uur waren we klaar met de rondleiding en het gesprek, dus gingen Tibbe en ik met de bus richting Port Louis.

Het was inmiddels een uur of drie en de scholen waren net uit of net begonnen. Het was erg druk in de bus en we waren de enige kaaskoppen. Je kunt zo in de bus gaan zitten en dan komt er vanzelf iemand naar je toe die 34 roepie vraagt. Dat is omgerekend nog geen euro, maar daarvoor kun je wel de hele busreis naar de hoofdstad blijven zitten. Je kunt er ook na één halte al uit, dan kost het net zo veel. De bus komt hier op de Bonne fooi.
We zijn in Port Louis en het is hier erg druk. Het verkeer staat vast, dus na een paar minuten geen meter vooruit te zijn gekomen verlaten we de bus. We lopen hier door drukke straten vol met marktkraampjes en met shirts bedekte kleedjes op de grond. Het is best leuk die drukte. Na een biertje en teenslippers gekocht te hebben gaan we weer richting de bus, waar we met veel geluk in een keer blind heenlopen.

Het is nu alweer 9-3 en ik heb mijn eerste week stage gehad. Het was erg leuk om de nieuwe plek te zien en de mensen zijn erg vriendelijk. Verder heb ik geen zin om over stage te praten, te warm. Behalve dat we vrijdag gemist hebben: het regende ’s ochtends zo hard dat er een paar centimeter water op straat lag en wij en onze spullen na tien stappen al helemaal doorweekt waren. We hebben thuis het een en ander voor stage gedaan.

Dit weekend gaan we weer met z’n allen op stap. Dankzij een Hindoeïstisch feest hebben we maandag vrij. We hebben drie villa’s gehuurd en wat auto’s. Het is echt een paradijs hier. Aan de rand van een berg en aan zee staan onze extreem luxe villa’s, inclusief zwembad en alle faciliteiten voor een fijn weekend! We kwamen aan op zaterdagmiddag, want een deel ging in de ochtend nog duiken. Nadat de villa’s geïnspecteerd waren en de muziek aanstond buiten, konden we lekker relaxen in en aan het zwembad. #heet. ’s Avonds was er het plan uit te gaan, maar dit werd, na een goede barbecue, een leuke poolparty. Zondag was precies hetzelfde alleen toen aten we pizza.
Het was zeer geslaagd en de groep wordt steeds leuker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Mauritius

Merijn

Van 26 februari tot en met 1 augustus heb ik Nederland verlaten om stage te lopen op Mauritius. Ik probeer zo veel mogelijk gebeurtenissen en ervaringen op te schrijven om zo niks te vergeten. Jij mag met me meelezen!

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6989

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 01 Augustus 2016

Mer in Mauritius

Landen bezocht: